Marketing plan

Τι ειναι το Marketing Plan;

Σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα, ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ βοηθά στη συστηματική οργάνωση και το συντονισμό όλων των ενεργειών οι οποίες θα οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Το marketing plan συμβάλει στην στρατηγική μάρκετινγκ που πρόκειται να ακολουθήσει μία επιχείρηση ή ένας οργανισμός καθώς και λεπτομέρειες που αφορούν τις τακτικές και πρακτικές που θα εφαρμόσει.

Ο σχεδιασμός ενός marketing plan έχει ζωτική σημασία για κάθε εταιρεία, καθώς δίνει στην επιχείρηση την δυνατότητα να διαχειριστεί καλύτερα την αναπόφευκτη αβεβαιότητα που δημιουργούν όλοι οι αστάθμιστοι παράγοντες εντός και εκτός της επιχείρησης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο για παραλείψεις και λάθη.

Πώς μπορούμε όμως να σχεδιάσουμε ένα επιτυχημένο και αποτελεσματικό Marketing plan;

1. ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Αρχικά, μελετάμε την οργανωτική δομή Μάρκετινγκ & Πωλήσεων της επιχείρησής σας, καθώς και τις υπάρχουσες (εφόσον υπάρχουν) σχετικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια, αναλύουμε το μακρο-περιβάλλον (πολιτικό/νομικό, οικονομικό, κοινωνικό/δημογραφικό και τεχνολογικό) και το μικρο-περιβάλλον (ανταγωνιστές, προμηθευτές, δίκτυο διανομής) για να αξιολογήσουμε την συνολική εικόνα της αγοράς, των ευκαιριών και των απειλών που παρουσιάζει.

2. αξιολογηση εσωτερικου περιβαλλοντος και swot αναλυση

Η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος συμπληρώνεται από την αξιολόγηση της ίδιας της επιχείρησης ως προς τις δυνατότητες της και τη γενικότερη κατάσταση της. Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος αφορά τη χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης, ώστε να είναι γνωστοί οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι για τη στήριξη της στρατηγικής μάρκετινγκ, την οργάνωση και στελέχωσης της επιχείρησης και τις τρέχουσες ενέργειες μάρκετινγκ.

Τα αποτελέσματα των δύο αναλύσεων συνοψίζονται σε μία SWOT ανάλυση η οποία περιγράφει τις ευκαιρίες και απειλές που προβλέπεται να διαγραφούν στην αγορά καθώς και τα δυνατά και αδύναμα σημεία της επιχείρησης βάσει της τρέχουσας κατάστασης.

Παράλληλα, αξιολογούμε τα επιμέρους τμήματα (segmentation) της αγοράς-κλάδου σας, στοχεύοντας στο ιδανικό για εσάς τμήμα της αγοράς (targeting).

3. Στοχοι & Στρατηγικες Μαρκετινγκ

Έχοντας μία ακριβή και ξεκάθαρη εικόνα, στο στάδιο αυτό θέτουμε μαζί τους συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους, που θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη της επιχείρησης σας.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, χαράσσουμε την κατάλληλη στρατηγική για τη διαφοροποίηση τόσο του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας αλλά και της ίδιας της εταιρείας σας, ανάλογα πάντα με το στάδιο του κύκλου ζωής των προϊόντων και υπηρεσιών σας, καθώς και το μερίδιο αγοράς που κατέχετε.

4. Υλοποιηση & Σχεδιο Δρασης

Το σχέδιο δράσης αντιπροσωπεύει κατά κάποιο τρόπο την «ώρα της αλήθειας» αφού περνάμε από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση. Ο σχεδιασμός γίνεται πραγματικότητα, οι διάφορες αποφάσεις εφαρμόζονται, οι ενέργειες πραγματοποιούνται και παράγουν αποτελέσματα. 

Αυτή είναι στην ουσία η πιο κρίσιμη φάση για την επιχείρηση, γιατί όλα συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο, σε πραγματικές συνθήκες, προκαλώντας πραγματικές αντιδράσεις στην αγορά.

5. μετρηση αποτελεσματων, παρακολουθηση, ελεγχος

Μέσω συνεχής παρακολούθησης και ελέγχων, μετράμε τα αποτελέσματα των δράσεων έτσι ώστε να ελέγξουμε αρχικά αν επιτυγχάνονται οι στόχοι οι οποίοι έχουν τεθεί και φυσικά να αναδιαμορφώσουμε τις δράσεις σε περίπτωση που δεν αγγίζουν τους τελικούς στόχους.

Σήμερα, έχουμε την δυνατότητα του άμεσου Feedback από το κοινό-στόχο και αυτό είναι το πιο δυνατό στοιχείο που καλούμαστε να διαχειριστούμε έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε σε εσάς και την επιχείρηση σας όχι μόνο την επιτυχία των δράσεων αλλά και την επίτευξη των στόχων και τέλος την αύξηση των κερδών σας.

Get in touch with us.

Ready to Grow your Business?

Scroll To Top