Marketing Research

Για να φθάσεις, να συνδεθείς και να πουλήσεις στην αγορά – στόχο σου, χρειάζεται να έχεις μία ολοκληρωμένη εικόνα για το ποια είναι αυτή.

Η έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις μία πληρέστερη εικόνα για τους πελάτες που επιθυμείς να στοχεύσεις.

Υπάρχουν δύο ειδών έρευνας αγοράς. 

Πρωτογενής Έρευνα: η συλλογή δεδομένων γίνεται απευθείας από την αγορά μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων, τηλεφωνικών επαφών, μελετών πάνελ, δοκιμών μάρκετινγκ κ.ά.

Δευτερογενής Έρευνα:  λαμβάνεις έτοιμες πληροφορίες όσον αφορά τους “πελάτες – στόχο” από δημοσιευμένες εξωτερικές πηγές πληροφόρησης.

τι πρεπει να σχτοχευσεις

Άσχετα με το είδος της έρευνας που θα κάνεις, ο στόχος σου είναι να συλλέξεις τις παρακάτω ενδεικτικές πληροφορίες:

Μέγεθος αγοράς: Πόσα άτομα, οικογένειες ή επιχειρήσεις αποτελούν το στόχο σου; Τι οικονομικό μέγεθος έχει; Είναι η συγκεκριμένη αγορά αναπτυσσόμενη ή συρρικνούμενη;

Δημογραφικά στοιχεία: Αν στοχεύεις πελάτες, τα δημογραφικά στοιχεία περιλαμβάνουν δείκτες που αφορούν το αν αυτοί είναι παντρεμένοι, το μέσο όρο ηλικίας τους, την οικογενειακή τους κατάσταση, το φύλο τους, το επίπεδο μόρφωσης, την εργασία τους, αν έχουν παιδιά, κλπ. 

Τοποθεσία: Πού κατοικούν οι περισσότεροι πελάτες σου; Αν η περιοχή που σχεδιάζεις να ανοίξεις την επιχείρηση σου δεν έχει αρκετούς από τους “πελάτες – στόχο” σου, για παράδειγμα,  πρέπει να πας αλλού την επιχείρησή σου ή να τροποποιήσεις το αντικείμενο της επιχείρησής σου.

Εισόδημα:  Πρέπει να ξέρεις το μέσο οικογενειακό εισόδημα των πελατών σου και το μέσο κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων.

Αγοραστικές συνήθειες: Πέρα από το εισόδημα, ψάξε τις καταναλωτικές συνήθειες της “αγοράς – στόχου” σου. Πόσα ξοδεύουν συνήθως για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που σχεδιάζεις να πουλήσεις; Πώς και πού αγοράζουν μέχρι τώρα; Πόσο συχνά αγοράζουν;

Ανταγωνισμός: Ένα ακόμα βασικό στοιχείο που θα πρέπει να καλύψει η έρευνα αφορά την αναγνώριση του άμεσου και εμμέσου ανταγωνισμού.  Ποιοι είναι, μερίδιο αγοράς, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των προϊόντων τους, ανταγωνιστική τους στρατηγική, που βρίσκονται, κλπ. 

Get in touch with us.

Ready to Grow your Business?

Scroll To Top