price strategy

Βασικό στοιχείο του marketing μιας εταιρίας είναι η διαδικασία τιμολόγησης των προϊόντων της. Παρ’ όλο που παράγοντες άλλοι πλην της τιμής έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη σπουδαιότητα στη συμπεριφορά του αγοραστή στις πρόσφατες δεκαετίες, η τιμή συνεχίζει να παραμένει ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζουν το μερίδιο αγοράς της εταιρίας και την αποδοτικότητά της.
Αυτό οφείλετε σε δύο βασικούς λόγους. Καταρχάς οι αποφάσεις σχετικά με την τιμή του προϊόντος έχουν τον αμεσότερο αντίκτυπο στις πωλήσεις και τα κέρδη της επιχείρησης και δεύτερον, οποιαδήποτε μεταβολή της τιμής θα επηρεάσει την επόμενη στιγμή τον όγκο των πωλήσεων αλλά και το περιθώριο κέρδους.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ

1. Ανταγωνισμός: Αποτελεί κατά κανόνα τον κυριότερο εξωτερικό παράγοντα που λαμβάνει υπόψη της μία εταιρεία στον καθορισμό της τιμής της.

2. Προμηθευτές: Μία αύξηση της τιμής της πρώτης ύλης που προμηθεύεται η εταιρεία θα προκαλέσει αύξηση του κόστους της το οποίο πολύ πιθανό να αναγκαστεί να μεταφέρει στην τιμή του δικού της προϊόντος.

3. Διανομείς: Τα δίκτυα διανομής και πώλησης επηρεάζουν την τελική τιμή καθώς η τιμή πώλησης στον καταναλωτή πολλές φορές επηρεάζεται από τον λιανέμπορο και όχι από τον παραγωγό.

4. Καταναλωτές: Η ζήτηση του προϊόντος από τους καταναλωτές αλλά και η αντίδραση τους στις τιμολογιακές μεταβολές αποτελεί σημαντικό γνώμονα στις τιμολογιακές αποφάσεις της επιχείρησης.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

Υπάρχουν τρείς επιλογές για τη στρατηγική τιμολόγησης του προϊόντος σας:

1. Χαμηλή Τιμή

Μία επιλογή είναι να βγάλετε το προϊόν σας στην αγορά με χαμηλή τιμή για να αποκτήσετε το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο της αγοράς. Όταν το προϊόν έχει «αποδείξει την αξία του στην αγορά μπορείτε να ανεβάσετε σιγά σιγά την τιμή του.

2. Ανταγωνιστική Τιμή

Η δεύτερη επιλογή είναι να τιμολογήσετε το προϊόν σας πολύ κοντά στην τιμή των ανταγωνιστών σας. Με την επιλογή αυτή όμως πρέπει ταυτόχρονα να προσφέρετε στον πελάτη και κάτι επιπλέον. Αλλιώς γιατί να αλλάξει την επιλογή του και να προτιμήσει το δικό σας προϊόν;

3. Υψηλή Τιμή

Εάν το προϊόν / υπηρεσία που προσφέρετε είναι μοναδικό / ή στην αγορά, τότε μπορείτε να το προσφέρετε σε υψηλή τιμή. Καθώς όμως ο ανταγωνισμός θα ανεβαίνει θα χρειαστεί να μειώσετε τις τιμές σας.

Μία άλλη επιλογή είναι να κάνετε μία προσφορά στην τιμή του προϊόντος σας για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Χρειάζεται όμως προσοχή για να μην μπερδευτούν οι αγοραστές με τις διαφορετικές τιμές που θα δουν. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, οτιδήποτε αλλαγές κάνετε στις τιμές σας, μην ξεχνάτε να σκέφτεστε πώς θα σκεφτούν οι πελάτες σας. Τέλος μην ξεχνάτε την επίδραση που έχει η επιλογή τιμής του προϊόντος στην όλη εικόνα που θέλετε να δημιουργήσετε γι’αυτό.

Get in touch with us.

Ready to Grow your Business?

Scroll To Top