PRODUCT STRATEGY

Ως ένα βασικό συστατικό του Μείγματος Marketing (4P’s), το «προϊόν» υπάρχει για να ικανοποιήσει μια συγκεκριμένη ανάγκη μιας ομάδας καταναλωτών.  Τα βασικά συστατικά από τα οποία αποτελείται είναι το βασικό όφελος που υπάρχει για τον καταναλωτή, τα τεχνικά ή λειτουργικά χαρακτηριστικά του και τα επιπλέον οφέλη που ξεπερνούν το βασικό επίπεδο ικανοποίησης του πελάτη και που πολλές φορές αποτελούν την πηγή διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό.

Ωστόσο, ο πελάτης αντιλαμβάνεται τα οφέλη μέσα από τη σχέση που αναπτύζει με την ίδια την επιχείρηση. Όταν το όφελος που αποκομίζει λοιπόν, είναι μεγαλύτερο από το «κόστος» που πληρώνει, τότε η αντιλαμβανόμενη αξία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τα ανταγωνιστικά προϊόντα. Πρέπει να τονίζουμε, ότι με τον όρο κόστος δεν εννοούμε μόνο την τιμή του προϊόντος, αλλά σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και άλλοι παράγοντες όπως είναι για παράδειγμα ο χρόνος έρευνας αγοράς και άλλα. Ουσιαστικά, μπορούμε να πούμε ότι στο μυαλό του καταναλωτή ισχύει η εξίσωση: Όφελος – Κόστος = Αντιλαμβανόμενη Αξία

στρατηγικη προϊοντος

Η στρατηγική marketing που σχετίζεται με το προϊόν περιζχει τρεις υπο-κατηγορίες:
1. Ποιότητα του προϊόντος
2. Εικόνα (μάρκα) του προϊόντος
3. Συσκευασία του προϊόντος

1. Ποιοτητα του προϊοντος

Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με το marketing υποθέτουν πως αν μειώσουν το επίπεδο ποιότητας, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το κόστος θα ανέβουν αυτόματα τα κέρδη τους. Αυτό είναι λάθος!
Οι πελάτες σας μπορεί να εκτιμούν την ποιότητα και να προτιμήσουν τους ανταγωνιστές σας αν εσείς την μειώσετε. Συνεπώς τα κέρδη σας θα μειωθούν και το αποτέλεσμα θα είναι το αντίθετο από αυτό που περιμένατε. Είναι λοιπόν κρίσιμο το να ξέρετε τι θέλουν οι πελάτες που θέλετε να στοχεύσετε και να προσελκύσετε, καθώς επίσης να γνωρίζετε ποιο επίπεδο ποιότητας είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.

2. Η εικονα του προϊοντος (μαρκα)

Τα προϊόντα που έχουν ένα γνωστό όνομα (brand) στην αγορά, δημιουργούν μια εικόνα στο μυαλό των αγοραστών. Πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά ποια εικόνα σας συμφέρει να έχετε για τα προϊόντα σας. Για παράδειγμα, αν είστε κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων (Cadillac) και σκέφτεστε να εισάγετε στην αγορά ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο, η κίνηση μάλλον δεν είναι σωστή μακροπρόθεσμα. Αν και μπορεί να αυξηθούν οι πωλήσεις σας γιατί πιο πολλοί μπορούν να αγοράσουν το φθηνότερο αυτοκίνητο, η εικόνα της Cadillac θα αλλοιωθεί. Έτσι, τυχόν πελάτες που ψάχνουν για πολυτέλεια και prestige θα προτιμήσουν μία άλλη εταιρεία. Με λίγα λόγια, έχετε «χαλάσει» την εικόνα σας και μακροπρόθεσμα έχετε «χάσει» τους πελάτες που προσπαθείτε να αποκτήσετε.
Το ίδιο ισχύει και από την αντίθετη πλευρά. Εάν θέλετε να προσεγγίσετε πελάτες που ψάχνουν για χαμηλές τιμές, μη δημιουργήσετε μία εικόνα πολυτελείας για το προϊόν σας, γιατί θα τους απωθήσει.
Όλα τα παραπάνω είναι πολύ λογικά αλλά καμία φορά τα ξεχνάμε όταν παίρνουμε σοβαρές αποφάσεις. Εσείς σκεφτείτε όλες τις πλευρές κάθε επιλογής και αποφασίστε σωστά. Στο marketing plan εξηγείστε γιατί κάνετε τις επιλογές που κάνετε και προπάντων πως θα τις υλοποιήσετε!

3. ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

Πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με το marketing υποθέτουν πως αν μειώσουν το επίπεδο ποιότητας, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το κόστος θα ανέβουν αυτόματα τα κέρδη τους. Αυτό είναι λάθος!
Οι πελάτες σας μπορεί να εκτιμούν την ποιότητα και να προτιμήσουν τους ανταγωνιστές σας αν εσείς την μειώσετε. Συνεπώς τα κέρδη σας θα μειωθούν και το αποτέλεσμα θα είναι το αντίθετο από αυτό που περιμένατε. Είναι λοιπόν κρίσιμο το να ξέρετε τι θέλουν οι πελάτες που θέλετε να στοχεύσετε και να προσελκύσετε, καθώς επίσης να γνωρίζετε ποιο επίπεδο ποιότητας είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.

Get in touch with us.

Ready to Grow your Business?

Scroll To Top